Yumuşak G (yani Ğ) ile başlayan kelimeler
Baba Bey
2006-11-03 20:51:55 UTC
Türkçede yumuşak G (yani Ğ) harfiyle başlayan kelime yoktur
denildigini bir kaç yerde okudum.
Bu bence doğru degil.
Işte bir örnek: "Ğavur" veya "ğavur"
Baktım herkes bu kelimeyi normal G ile yazıp bence ters yazıyor.
Bu kelime esasen Ğ ile yazılmalı.
Değilmi?
choro-nik
2006-11-04 00:29:06 UTC
Post by Baba Bey
[...]
Yo.... Degil. Gavur normal G ile seslendirilir ve de normal G ile yazilir.
--
choro-nik
*******
Acephale Lemar
2006-11-04 07:23:25 UTC
Post by choro-nik
Post by Baba Bey
[...]
"gavur" nasil yazilir, önemsiz. Türkce'de yumusak g ile baslayan tek
kelime bile yoktur. Sadece kelime icinde bulunur, cogu kez "h" harfi
yeríne kullanilir. "ag" ile "a'h" mesela, fakat cogumuz "h" harfini
kalin sesli telaffuz ederiz, yumusak, sessiz "h" olarak degil. "g"
harfi ile yüzeyde akrabadir, söylenisde "h" harfinin iki yumurtali
ikizidir.
Not: Bati Avrupa dillerini ayarladigimdan olmali ki genelde orada
yazarim, okurum, öbek penceresinde yumusak g sanki Euro sembolü gibi
görünüyor, haberin üst kisminda ise dogru görünüyor. Simdi= cevap
penceresinde de dogru görünüyor. Sorunu tahlil etmeden bir sonuca
ulacagimizi sanmiyorum; bu da bir yerde imkansiz, cünkü herkes
newsreader kullanmiyor, google vs. üzerinden yazanlar da var. Ayrica
uyusmazliklar sözkonusu bazi newsreaders arasinda. Herkesin ayarlarini
bilmedigimiz müddet, cözmek de mümkün degil karmasayi.